jueves, 3 de abril de 2014

Models d'ensenyament de les llengües oficials a les CCAA.

En la classe del dia 3 d'abril hem començat parlant de les llengües d'ensenyament a la Unió Europea. Hem comentat ràpidament els models de política lingüística i la situació en la qual es troba Espanya.

Espanya és un país on la llengua oficial de l'Estat és el castellà quedant la resta de llengües amb caràcter cooficial. Per això, dins de les seues fronteres es produeix un conflicte lingüístic permanent, pel fet que tenim imposat un model lingüístic mixt (principi de personalitat vs. principi de territorialitat). Com sabem el principi de personalitat atorga als seus parlants els drets lingüístics en tot el territori, sense cap límit territorial. No obstant això, el model de territorialitat, ens atorga els nostres drets sobre la llengua pròpia PERÒ únicament en un territori delimitat. Fora d'ell no. Per això, Espanya entra contínuament en conflicte lingüístic.

Després hem llegit en classe sobre els models d'ensenyament de les llengües cooficials en les CCAA. Hem comentat la situació lingüística en què es troba el model lingüístic educatiu balear, català, gallec, navarrès i finalment el basc. També hem comentat algunes notícies d'interés que ha trobat Mercè referent a aquestes situacions.

La mestra ens ha explicat molt breument el tema quatre referent a llengua i immigració, plantejant hipòtesis molt òbvies com: si tinguérem en classe a un xiquet immigrant, li parlaríem sols en castellà perquè aprengués la llengua dominant, el castellà, o li parlaríem en les dues llengües (castellà-valencià) perquè les aprengués paral·lelament? Obviament li parlaríem en ambdues llengües per a facilitar l'aprenentage d'aquestes.

Finalment, hem estat parlant dels continguts de l'examen, aclarint dubtes i explicant allò que eixia de tot el que havíem donat a classe.

No hay comentarios:

Publicar un comentario